O sesiune online obişnuită într-o zi de vară este, pentru un român internaut adult, mai scurtă decât în restul anului, iar principalul device pentru traficul online este mobilul, atât în timpul zilelor săptămânii, cât şi în weekend, potrivit celui mai recent studiu dat publicităţii, joi, de Starcom MediaVest Group. Aplicaţiile pentru reţele de socializare, DE messaging, meteo sau GPS-ul sunt cele mai folosite în timpul concediului de vară, urmate de aplicaţii de ştiri, muzică, jocuri şi de fotografie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Când vine vorba despre principalele subiecte de interes în mediul online, acestea sunt sănătatea, în special îngrijirea personală, dar şi activităţile relaxante, precum filmele sau muzica. Deşi majoritatea activităţilor online se desfăşoară de pe computer, românii preferă într-o mai mare măsură să citească ştiri, să facă shopping online sau să se uite la materiale video de pe laptop.

Consumul video este crescut în perioada verii, când 51% dintre români spun că vizionează filme online, în mod special comedii, filme de acţiune, drame sau filme S, în timp ce 54% dintre respondenţii la studiul Starcom se uită pe videoclipuri. Site-urile de entertainment, unde aceştia caută videoclipuri amuzante, ocupă primul loc în topul preferinţelor românilor pe timp de vară, urmate de site-urile educaţionale şi de travelling.

Aceleaşi date mai arată că 63% dintre români citesc ştirile online pe site-urile ziarelor, portalurile de ştiri sau în newsfeed-ul paginii de Facebook. Iar trei din 10 români consideră blogurile o sursă bună de informaţii la care apelează.

46% dintre internauţii români obişnuiesc să cumpere online obiectele de care au nevoie. Hainele, electronicele şi produsele de îngrijire personală se află în topul preferinţelor atunci când vine vorba de online shopping vara. Acestea sunt urmate de produse IT&C, încălţăminte şi aparate electrocasnice. Rezervările online pentru vacanţele de vară sau pentru alte activităţi de sezon reprezintă încă un comportament în curs de dezvoltare, efectuat de doar trei români din 10 români.

Studiul a urmărit, de asemenea, să descopere care sunt principalele activităţi întreprinse de pe mobil, în timpul lunilor de vară, acesta fiind principalul device la care românii apelează pentru căutarea de activităţi estivale.

A rămâne mereu conectat pare a fi cea mai importantă nevoie a acestora în timpul lunilor de vară. 62% dintre cei care se conectează la Internet de pe mobil utilizează aplicaţii pentru reţele de socializare, 55% folosesc aplicaţii de messaging şi 52%, aplicaţii de GPS.

33% dintre aceştia accesează website-uri direct din linkurile de pe Facebook, 19% accesează aplicaţii de video streaming şi 11% de audio streaming. Pe de altă parte, foarte puţini sunt cei care folosesc vara aplicaţii pe tema: fitness, transport, productivitate sau educaţie.

Facebook rămâne de departe cea mai folosită aplicaţie de socializare pe mobil în timpul verii, atât la nivel general, cât şi ca aplicaţia folosită cel mai frecvent. Instagram este folosit de 28% dintre români, iar 25% folosesc Google+. Dintre aplicaţiile de video streaming, cea mai folosită pe timpul verii este Youtube, urmată de platformele HBO Now şi Seenow.

În timpul vacanţei, şapte din 10 români aflaţi în concediu au accesat online-ul de mai multe ori în timpul zilei, de cele mai multe ori din camera de hotel. Alte locuri din care aceştia s-au conectat online au fost restaurantele, direct de pe plajă sau de la munte.

Aplicaţiile meteo sau GPS-ul sunt primele două cele mai folosite în timpul concediului de vară, urmate de aplicaţii de ştiri, muzică, jocuri şi de fotografie.

De asemenea, studiul şi-a propus să investigheze care sunt campaniile online cu cel mai mare grad de memorabilitate printre români. Campaniile la bere, îngheţată, telefoane mobile şi accesorii sunt primele trei categorii din cadrul cărora românii îşi amintesc să fi văzut reclame în vara aceasta. Campaniile la băuturile carbogazoase, haine şi electronice au, de asemenea, un grad bun de conştientizare.

Bannerele online şi postările de Facebook sunt principalele formate în care respondenţii îşi amintesc că au văzut o reclamă la un anumit produs. De asemenea, 36% dintre respondenţi menţionează newsletter-ele retailerilor, iar 31% - articolele de pe site-urile revistelor.

Chiar dacă majoritatea românilor sunt consumatori de video în timpul verii, reclamele în acest format de pe Facebook sau din alte website-uri nu au acelaşi grad de memorabilitate.

Nu doar părinţii petrec timp online, ci şi copiii lor. Cei mai mulţi dintre părinţii români din mediul urban, ce au copii cu vârste cuprinse între 3 şi 14 ani, declară că cei mici sunt conectaţi online mai mult timp în perioada verii comparativ cu celelalte luni ale anului.

Majoritatea accesează Internetul în fiecare zi sau cel puţin o dată la două zile, de pe propriul mobil, tabletă sau laptop. 53% dintre copiii cu vârste între 3 şi 14 ani, ai căror părinţi accesează internetul, deţin un telefon mobil.

Jocurile online şi vizionarea de videoclipuri sunt principalele activităţi preferate de cei mici, pe parcursul verii. 36% dintre copiii cu vârste mai mari accesează aplicaţiile şi site-urile de socializare online, 34% accesează internetul pentru a căuta informaţii, iar 30%, pentru a descărca programe.

Studiul a fost realizat în luna august 2016, pe un eşantion de 2.430 de internauţi români din mediul urban, cu vârste de peste 18 ani. Eşantionul este reprezentativ la nivel urban, pentru populaţia ce accesează internetul, cu o marjă de eroare de +/-2%. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.