Fondatorul asociaţiei Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei, Dan Radu, susţine că, dacă proiectul autostrăzii A8 va fi tratat cu dezinteres de ministrul PSD al Transporturilor, vor fi organizate proteste ce pot duce până la blocarea unor drumuri importante. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat că toate autostrăzile din regiunea Moldovei sunt la fel de importante, nu sunt la concurenţă, iar dscuţiile despre infrastructură nu trebuie să fie politice.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
UPDATE: ”Discutăm acum la Parlament despre dezvoltarea infrastructurii din regiunea Moldovei. Oameni politici, echipe tehnice şi reprezentanţi ai societăţii civile. Vreau ca în România să dezvoltam toate regiunile şi toate modurile de transport. Am văzut ce a însemnat pentru Timiş construcţia unei autostrăzi în zonă: dezvoltare”, a scris ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe Facebook.  

Potrivit acestuia, ”discuţiile despre dezvoltarea infrastructurii nu mai trebuie să fie politice”.  

”Toate autostrăzile din regiunea Moldovei sunt la fel de importante”, a mai transmis ministrul, referindu-se la A7 (de la Ploieşti la Buzău); A8 (de la Târgu Mureş la Iaşi şi de acolo spre Ungheni), A13 (de la Bacău la Braşov), Autostrada Nordului (de la Suceava la Bistriţa). 

”Aceste proiecte nu sunt în concurenţă! Toate contribuie pentru dezvoltarea Moldovei”, a adăugat Grindeanu.  

 

 
ŞTIRE INIŢIALĂ: Mai mulţi reprezentanţi ai societăţii civile din Moldova se vor întâlni, miercuri după-amiază, cu ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu şi cu liderul PSD Marcel Ciolacu, pentru a le transmite că proiectul autostrăzii A8 (Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş) se află în pericol, întrucât a fost retrogradat în planul de priorităţi al Guvernului. 
 
"Se află în dezbatere publică, până pe 14 decembrie, un plan de investiţii in infrastructură de transport pe perioada 2022-2030. Ce e prost şi ne dezavantajează în mod direct în acest plan: criteriile după care s-au oferit punctaje pentru a ordona lista de priorităţi de investiţii, care autostradă/drum va fi finanţat primul, care al doilea etc, sunt ori netransparente, ori scoase din burtă, după bunul plac al unor interese. Spre exemplu, autostrada Ploieşti-Comarnic este evaluată la 6 milioane euro/km pe când autostrada Ploieşti-Buzău este trecută cu 13 milioane euro/km, ele traversând reliefuri similare. Punctaj nasol, deci, pentru Ploieşti-Buzau, parte din A7 ce duce la Suceava", scrie Dan Radu pe Facebook. 
 
El mai afirmă că este greu de crezut că A8, ce leagă două regiuni, ar trebui sa aibă un punctaj similar cu autostrada Bucureşti-Alexandria. 
 
"Acest talmeş-balmeş este foarte periculos şi a retrogradat poziţia A8 în acest plan de priorităţi de investiţii viitoare, punându-i serios în pericol finanţarea pe tronsonul montan. În discuţiile cu cei doi (Sorin Grindeanu şi Marcel Ciolacu – n.r.) vom veni cu câteva soluţii de corectare şi vom reaminti că A8 ţine de voinţa politică, de data aceasta a PSD. Care voinţă dacă nu există şi proiectul este tratat cu dezinteres, avem în plan proteste ce pot duce până la blocarea unor şosele importante, o comunicare susţinută despre vina PSD pentru lipsa de dezvoltare a Moldovei şi altele, care nu le vor pica bine", mai precizează Dan Radu, fondatorul asociaţiei Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei. 
 
El adaugă că marţi a fost depus studiul de fezabilitate pentru tronsonul montan Târgu Neamţ-Târgu Mureş, refăcut pentru a treia oara de spaniolii de la Acciona, iar CNAIR a comunicat că este în continuare realizat "prost şi incomplet". 
 
"Aici avem un blocaj foarte-foarte serios", adaugă Dan Radu.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.