La 18 ani după primul model, Sony iese pe piaţă cu o versiune îmbunătăţită a câinelui-robot Aibo.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Spre deosebire de prima versiune, noul Aibo arată mai puţin agresiv şi aduce mai mult cu un câine prietenos care poate atrage afecţiunea copiilor. În fapt, producătorul susţine că acesta poate crea o legătură emoţională cu membrii familiei.

Corpul lui Aibo se poate mişca pe 22 de axe, iar ochii, formaţi din două panouri OLED, pot afişa diverse expresii. Conform celor de la Sony, comportamentul câinelui-robot este adaptabil, acesta putând înţelege ce-i face fericiţi pe stăpâni şi învăţând în timp mediul în care trăieşte.

Aibo foloseşte tehnologii de tip „deep learning” pentru a analiza şi înţelege imaginile şi sunetele captate de senzori. Învăţămintele trase de pe urma procesului de învăţare sunt împărtăşite între toţi căţeii-roboţi prin intermediul unui server central.

Evident că, fiind vorba de un transfer de informaţii între un dispozitiv conectat la internet şi serverul unei companii de tehnologie, vor exista controverse cu privire la datele colectate de Sony şi felul în care sunt folosite acestea.

Pentru a creşte şi mai mult suspiciunea, noul Aibo este dotat cu o cameră ce poate fotografia şi filma. Configurarea şi accesul la fişiere se va realiza prin intermediul unei aplicaţii numite My Aibo.

Însă, pe lângă preţul de 1.739 de dolari, viitorii posesori ai noului Aibo mai pot plăti un abonament lunar de 26 de dolari dacă doresc să aibă acces la o serie de facilităţi, precum backup automat şi acces la conexiunile wireless şi LTE cu care este dotat câinele-robot.

Pe lista destul de lungă a inconvenientelor mai trebuie trecută şi autonomia. Bateria lui Aibo se consumă în două ore, după care trebuie alimentat trei ore pentru o reîncărcare completă.

Aibo va fi disponibil în Japonia începând cu 11 ianuarie 2018, neexistând deocamdată planuri pentru comercializarea pe căi oficiale în alte ţări.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.