Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR) va efectua, în regie proprie,15 proiecte de infrastructură în următorii ani, în încercarea de a multiplica succesul înregistrat după finalizarea lucrărilor la lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăştie şi de a sancţiona constructorii neserioşi, dar lista poate fi mărită în viitor, a declarat joi directorul general al instituţiei, Cătălin Homor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Homor a anunţat că fiecare direcţie regională a CNAIR a primit sarcina de a realiza proiecte în regie proprie, pentru a evita impedimente legate de constructorii neserioşi care au venit doar să facă bani, nu lucrări, iar calitatea lucrărilor va fi principalul vector, cu riscul întârzierii anumitor proiecte.

”Lista proiectelor care vor fi executate în regie proprie este aceasta, pe moment, dar ea se poate extinde în viitor. Proiectele mai complexe le vom scoate la licitaţie”, a afirmat Homor într-o conferinţă de presă.

Astfel, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Bucureşti va finaliza un drum de legătură între Drumul Naţional 5, care leagă Capitala de graniţa cu Bulgaria, şi Vama Giurgiu. Drumul va avea o lungime de 5,5 kilometri şi două benzi pe sens, iar termenul de finalizare este noiembrie 2017.

DRDP Braşov va finaliza reabilitarea Drumului Naţional 73A (DN 73A), care face legătura între Predeal şi comuna Şercaia, judeţul Braşov. În plus, direcţia va finaliza şi centura oraşului Făgăraş.

DRDP Iaşi se va ocupa cu finalizarea centurilor oraşelor Bârlad şi Suceava. Pentru centura Bârlad, CNAIR a anunţat marţi că a depus la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia de atribuire a revizuirii studiului de fezabilitate pentru varianta ocolitoare care va avea o lungime de 11,3 kilometri, patru poduri şi trei pasaje.

DRDP Craiova va administra lucrările la centura Balşului, din care o parte va face parte din autostrada Craiova-Piteşti. În plus, direcţia va reabilita DN 65, care face legătura între Craiova şi Piteşti pe o distanţă de 121 de kilometri.

DRDP Cluj va finaliza centurile ocolitoare în cazul oraşelor Zalău, judeţul Sălaj, Carei, judeţul Satu Mare, şi Săcuieni, judeţul Bihor.

DRDP Timişoara va termina centura oraşului Arad, nivelul lucrărilor fiind în prezent la 70%. Lucrările au fost începute în 2011 şi abandonate ulterior, contractul fiind reziliat. Direcţia estimează că are nevoie de patru luni pentru a termina acest proiect.

Totodată, aceeaşi direcţie are în plan terminarea lucrărilor la centura oraşului Timişoara, lungă de 24 de kilometri şi având 12 poduri şi pasaje. Lucrările urmează a începe în 2018 şi să fie terminate în 2019, valoarea proiectului fiind estimată la 80 milioane euro. DRDP Timişoara mai are în plan reabilitarea DN 76, Ioneşti-Vârfurile, pe o distranţă de 14 kilometri.

DRDP Constanţa va reface DN 2A, care leagă oraşele Urziceni şi Constanţa, pe tronsonul cuprins între kilometrul 141 şi 162. În plus, direcţia are în plan terminarea lucrărilor la centura care va înconjura lacul Techirghiol, judeţul Constanţa, pentru a uşura drumul şoferilor care vor să ajungă în sudul litoralului. Durata lucrărilor este estimată la trei ani.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.