Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care administrează cele două aeroporturi din zona Capitalei, a precizat că întârzierea unor curse miercuri dimineaţă a fost generată de probleme în funcţionarea unui echipament al sistemului de prelucrare a bagajelor de pe fluxul plecări, însă problemele au fost remediate între timp, iar nicio cursă nu a fost anulată. Aeroportul a declanşat o investigaţie pentru a descoperi cauza problemelor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Miercuri dimineaţă, compania aeriană low-cost Blue Air a anunţat că zborurile sale au înregistrat întârzieri totale de 800 de minute (peste 13 ore), pe care le-a pus pe seama unor neregularităţi tehnice apărute la infrastructura noului terminal al Aeroportului International Henri Coandă (Otopeni).

Din cauza acestor întârzieri, Blue Air a avertizat că peste 6.100 de pasageri vor fi afectaţi de întârzieri mai mari de 60 de minute pe parcursul zilei.

Reprezentanţii Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti au precizat ulterior, pentru News.ro, că problemele au fost remediate, iar traficul aerian a revenit la normal. Compania  a revenit cu un comunicat, în care a dat detalii despre cauzele întârzierilor.

„În cursul dimineţii a apărut o neregularitate punctuală în funcţionarea unei părţi de echipament a sistemului de prelucrare a bagajelor de pe fluxul plecări al Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti. Toate sistemele şi echipamentele au redevenit 100% funcţionale în cel mai scurt timp, fiind rezolvate cu operativitate în cursul dimineţii”, a precizat CNAB, într-un comunicat. 

Reprezentanţii aeroportului spun că, în prezent, compania investighează cauzele care au generat neregularităţile, "pentru a preveni repetarea lor".

Săptămâna trecută, Compania Naţioanlă Aeroporturi Bucureşti a luat primele măsuri pentru a reduce aglomeraţia de la orele de vârf pe Aeroportul Otopeni, vizibilă în ultima perioadă, şi a montat un ghişeu suplimentar, cu două posturi pentru poliţiştii de frontieră. Alte două ghişee urmează să fie montate până la finalul acestei luni, a anunţat compania.

Aeroportul Internaţional Henri Coandă, sau Otopeni, este cel mai mare aeroport din România şi a înregistrat în prima jumătate a acestui an o creştere a traficului cu 16,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, până la 4,91 milioane pasageri, iar la orele de vârf se înregistrează cozi importante pe fluxul de ieşire din ţară.

Aeroportul ar putea intra, în 2016, în categoria aeroporturilor cu un trafic anual de peste 10 milioane de pasageri, dacă ritmul de creştere a numărului de călători se menţine şi în lunile următoare.

Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă au operat 37 de companii aeriene în prima jumătate a acestui an, care au transportat pasageri către 92 de destinaţii.
 

Anul trecut, pe aeroportul din Otopeni s-au operat în jur de 100.000 de aterizări şi decolări, mai mult decât pe toate celelalte aeroporturi din ţară luate la un loc.

Anul trecut, pe aeroportul din Otopeni s-au operat în jur de 100.000 de aterizări şi decolări, mai mult decât pe toate celelalte aeroporturi din ţară luate la un loc.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.