Un femur gigant de turiasaurus, care măsoară peste doi metri, 40 de tone şi 30 de metri lungime, a fost descoperit în situl din Angeac-Charente, Franţa, potrivit Le Figaro.

Femurul descoperit în urmă cu câteva zile în situl Angeac-Charente, între Cognac şi Angoulême, a fost scos la suprafaţă de doctorandul Maxime Lasseron.

Piesa, care a fost curăţată de argilă, este într-un stadiu de conservare remarcabil. "Zonele musculare şi articulaţiile sunt păstrate minunat", a subliniat Jean-François Tournepiche, conservator la Muzeul din Angoulème, care supervizează săpăturile deschise în această carieră.

Animalul este un turiasaurus, un ierbivor gigant din familia sauropode. Este un văr al diplodocului: corpul este mai masiv, gâtul mai alungit, coada mai scurtă şi mai groasă. Capul este mai cubic, maxilarul mai pătrat. Aceştia sunt cei mai mari dinozauri descoperiţi în Europa (ei au fost mai întâi descoperiţi în Spania şi Portugalia). Se regăsesc şi în Statele Unite.

Cercetătorii au contabilizat peste 7.500 de oase şi 66.000 de fragmente până în prezent în sit. Oamenii de ştiinţă au găsit 45 de specii diferite de vertebrate, de la broaşte ţestoase la reptile zburătoare, crocodili şi mamifere mici.

Specialiştii au descoperit şi câteva resturi de stegosaurus, acei dinozauri cu coloană vertebrală acoperită de armură, cu coadă prevăzută cu coarne.