NASA a descoperit un sistem solar asemănător celui în care se află Pământul, care are opt planete, potrivit The Independent.

Descoperirea legată de Kepler-90, asemănătoare Soarelui nostru, arată că sistemul solar îndepărtat are în total opt planete cunoscute. Şi acele planete sunt ca cele din apropierea noastră: stâncoase, la distanţă mică de Soarele lor, cu sateliţi formaţi din gaz.

Steaua şi familia ei de planete erau deja cunoscute, fiind detectate de telescopul spaţial Kepler. Vestea bună a sosit când astronomii au descoperit noua lume, folosind inteligenţa artificială produsă de Google.

Un calculator a fost programat să caute datele din telescopul spaţial Kepler şi să urmărească semnale care ar putea veni de pe planete. Telescopul a depistat noi planete prin detectarea semnalelor care prezentau interes, dar care nu au putut fi înţelese de oameni.

Aceasta sugerează că ar putea fi lumi şi sisteme solare ascunse în datele pe care le-am colectat deja, dar pe care nu am fost încă capabili să le observăm din cauză că există prea multe semnale pentru a alege dintre ele. Kepler a adunat date timp de patru ani.

"Această descoperire arată că datele noastre vor fi o comoară disponibilă pentru cercetări inovative în anii ce vor veni", a declarat Paul Hertz, director al diviziei de Astrofizică de la NASA.

Cercetătorul Andrew Vanderburg a spus că ar fi suprins dacă nu ar mai exista planete în apropierea noului sistem. El a mai afirmat că "este aproape o certitudine că nu este ultimul" sistem care are opt planete, sugerând că sistemul nostru solar nu este chiar atât de extraordinar.

Planetele din sistemul solar descoperit sunt mult mai apropiate unele de altele decât cele din sistemul nostru solar, dar foarte stabile.

Sistemul Kepler-90 se află la o distanţă de 2.500 de ani lumină depărtare de Pământ.

"Astăzi, Kepler confirmă faptul că stelele pot avea familii mari de planete la fel ca sistemul nostru solar", a anunţat NASA într-o conferinţă de presă, potrivit Evening Standard. "Poate că doar am zgâriat suprafaţa", a adăugat NASA, sugerând că ar putea exista mai multe sisteme solare cu planete în alte părţi ale universului.

Telescopul spaţial Kepler al NASA a fost lansat în 2009 pentru a căuta planete asemănătoare Pământului în alte sisteme solare, cunoscute ca "exoplanete".

Datorită cercetărilor revoluţionarei nave spaţiale oamenii de ştiinţă cred acum că ar putea exista măcar o planetă care orbitează fiecare stea de pe cer.