Mai multe reţele de televiziune tradiţionale urmează exemplul companiei Netflix de ”binge-watching”, lansând toate episoadele unui serial în acelaşi timp, cu scopul de a atrage publicul care nu doreşte să aştepte câte o săptămână pentru fiecare apariţie, potrivit Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Demersul reprezintă o modalitate pentru mai multe reţele tradiţionale de a ajunge la un segment de public mai tânăr, la consumatori de conţinut în mediul digital care preferă să vizioneze serialele fără a fi impus un program.

Reţeaua Freeform a companiei Walt Disney Co, care are în vedere un public mai tânăr, a publicat întregul sezon de 10 episoade al dramei SF ”Beyond” pe platformele digitale şi de video-la-cerere, pe 2 ianuarie, o premieră pentru acest canal. Până pe 10 ianuarie, reţeaua era pregătită să comande un al doilea sezon.

Aproximativ 14 milioane de persoane au urmărit ”Beyond” la televizor şi pe internet pe parcursul primei săptămâni şi aproximativ 745.000 au vizionat întregul sezon pe diferite platforme, potrivit reprezentanţilor reţelei.

În raportul de încasări publicat în cursul acestei săptămâni, Netflix a arătat că se confruntă cu o competiţie crescândă din partea altor reţele care adoptă această strategie. De exemplu, BBC a anunţat la începutul acestei luni că va distribui sezoane complete ale unor seriale importante pe platforma sa digitală înainte ca episoadele să fie difuzate de televiziunea liniară tradiţională.

”Presupunem că HBO nu se află cu mult în urma BBC”, au transmis reprezentanţii Netflix, în timp ce un purtător de cuvânt al HBO a refuzat să comenteze.

”Pe scurt, apare o lume a conţinutului de televiziune pe internet, care prezintă atât provocări, cât şi oportunităţi pentru Netflix”, au adăugat reprezentanţii Netflix.

Netflix a făcut popular ”binge-watching-ul” în anul 2013, când a publicat un întreg sezon din serialul ”House of Cards”. Compania, care oferă conţinut în schimbul unui abonament lunar, a ajuns la 94 de milioane de consumatori până la sfârşitul anului 2016, după cum a transmis Netflix, miercuri.

”Binge-watching” sau ”binge-viewing” este un termen care poate fi tradus prin sintagma ”vizionare compulsivă” şi se referă la vizionarea ”de tip maraton” a unui serial de televiziune, ale cărui episoade sunt urmărite de telespectatori unul după celălalt şi fără pauză între ele.

NBC a devenit primul radiodifuzor american care a încercat să publice toate episodele unui serial în acelaşi timp, în 2015. NBC a publicat atunci pe internet 13 episoade din drama "Aquarius", chiar după ce premiera a fost difuzată la televizor.

Bob Greenblatt, preşedintele NBC Entertainment, a declarat, la scurt timp după experiment, că ar putea repeta demersul, dar nu va deveni o practică.

Unele agenţii de publicitate consideră că existe avantaje în publicarea unor sezoane întregi, potrivit lui Andy Donchin, director de investiţii la Dentsu Aegis Network.

”Dacă oamenii vor să urmărească seriale în regim de «binge-watching», probabil că formează un public foarte implicat. Dacă eşti implicat în program, probabil că vei fi la fel de implicat şi în reclame”, a spus Andy Donchin.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.