Facebook va lua în considerare interesul public înainte de a şterge mesaje care încalcă regulamentul reţelei de socializare, după ce compania a fost criticată adeseori de organizaţii de media, dar şi caritabile, că a eliminat anumite conţinuturi publicate de utilizatorii săi, fără ca aceştia să fie anunţaţi, informează The Guardian.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Doi vicepreşedinţi ai companiei, Joel Kaplan şi Justin Osofsky, au semnat anunţul, în care au precizat că ”observarea standardelor globale pentru comunitatea noastră este complexă”.

”În săptămânile care urmează, vom începe să permitem mai multe mesaje despre care oamenii consideră că au valoare de ştire, au semnificaţie sau sunt importante pentru interesul public, chiar dacă, altfel, ar putea încălca standardele reţelei. Vom lucra alături de comunitatea şi partenerii noştri pentru a explora felul în care să facem acest lucru, atât prin instrumente noi, cât şi prin punerea în aplicare a legii. Intenţia noastră este de a permite mai multe imagini şi texte care nu prezintă riscuri de siguranţă şi imagini grafice pentru minori şi alte persoane care nu vor să le vadă”, au transmis Kasplan şi Osofsky.

”Obiectivul nostru este să canalizăm valorile comunităţii noastre şi să ne asigurăm că politicile îi reflectă interesele. Suntem dispuşi să lucrăm cu experţi, editori, jurnalişti, fotografi, responsabilii pentru aplicarea legii şi susţinătorii siguranţei în privinţa îmbunătăţirii practicii noastre în legătură cu tipurile de mesaje pe care le permitem. Suntem recunoscători pentru consilierea oferită de un număr atât de mare de persoane care ne ajută în acest sens”, mai arată anunţul.

Schimbarea vine după critici repetate primite de Facebook din partea unor organizaţii de media, organizaţii caritabile şi din partea altor voci referitor la mesaje importante care au fost eliminate fără ca sursele să fie anunţate sau să aibă drept de apel.

Compania a primit astfel de critici timp de mai mulţi ani, dar acestea s-au intensificat în ultimele două săptămâni, din cauza deciziei Facebook de a şterge un mesaj publicat de scriitorul norvegian Tom Egeland, care a conţinut fotografia ”The Terror of War”, câştigătoare a premiului Pulitzer, captată de Nick Ut. Imaginea surprinde copii care fug de un atac cu napalm din timpul Războiului din Vietnam, între care se numără şi Kim Phúc, în vârstă de 9 ani, care a fost surprinsă nud. Mesajul lui Egeland conţinea referiri la şapte fotografii care au schimbat istoria războiului. După ce imaginea a fost îndepărtată, Egeland a fost suspendat de pe Facebook.

Ziarul norvegian Aftenposten a scris despre suspendare, folosind aceeaşi fotografie în articol, care a fost distribuită, apoi, pe pagina de Facebook a publicaţiei. Ziarul a primit un mesaj din partea reţelei de socializare, care i-a cerut să înlăture sau să pixeleze imaginea. ”Orice fotografie care înfăţişează organe genitale, fese sau sâni nud, va fi înlăturată”, a explicat Facebook.

Înainte ca ziarul Aftenposten să poată răspunde, Facebook a şters articolul şi imaginea de pe pagina publicaţiei, potrivit redactorului-şef al publicaţiei, Espen Hansen.

În urma incidentului, redactorul şef al publicaţiei l-a acuzat pe Mark Zuckerberg de cenzură.”Chiar dacă sunt redactor-şef al celui mai mare ziar din Norvegia, trebuie să realizez că îmi restrângeţi spaţiul pentru a-mi exercita responsabilitatea editorială. Cred că abuzaţi de puterea dumneavoastră şi mă îndoiesc că v-aţi gândit bine la acest lucru”, a scris Espen Hansen.

O lună mai târziu, reţeaua de socializare a şters un link către un articol al cotidianului francez Le Monde referitor la cancerul de sân, pentru că era ilustrat cu imaginea unei mamografii în care era vizibil mamelonul unei femei.

”Link-ul a fost eliminat dintr-o eroare şi a fost republicat imediat ce am reuşit să investigăm cazul. Echipa noastră procesează milioane de rapoarte în fiecare săptămână şi, uneori, greşim. Ne pare foarte rău pentru această eroare”, au transmis reprezentanţii Facebook.

Facebook a transmis mesaje identice şi în alte cazuri, precum îndepărtarea unor mesaje despre un violator din California, închiderea paginilor unor jurnalişti palestinieni şi eliminarea unui video publicat de protestatari de mediu.

Compania a transmis un mesaj diferit săptămâna trecută, după ce a eliminat un video pentru creşterea gradului de conştientizare în vederea cancerului de sân, publicat de Swedish Cancer Society. ”Materialul nostru nu poate promova produse sau servicii sexuale, nici produse sau servicii pentru adulţi”, a transmis compania. Swedish Cancer Society a publicat un alt video – o animaţie în care ”sânii” apar drept cercuri roz concentrice. Videoclipul nu a fost eliminat de Facebook, iar compania şi-a cerut ulterior scuze.

”Ne pare foarte rău. Echipa noastră procesează milioane de imagini publicitare în fiecare săptămână şi, uneori, interzicem eronat reclame. Această imagine nu încalcă politicile noastre în privinţa reclamelor. Ne cerem scuze pemntru eroare şi am informat compania că le aprobăm reclamele”, au transmis reprezentanţii Facebook, pentru The Guardian.  

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.